Obecnie coraz więcej można poczytać, pooglądać i posłuchać o różnego rodzaju firmach pożyczkowych. Chodzi o firmy udzielające krótkoterminowych pożyczek, często bez wymogu potwierdzania dochodów czy przedstawiania jakichkolwiek innych dokumentów. Firmy te, zwane potocznie parabankami, pozyskują coraz skuteczniej klientów, skuszonych łatwością otrzymania pożyczki. I choć pożyczki te są najczęściej oprocentowane bardzo wysoko, mają też, jak wspomniano, krótki termin spłaty, coraz więcej ludzi decyduje się na nie. Ale to powoduje też, że pomiędzy tymi firmami rośnie konkurencja. Reklamują się one na wszystkie możliwe sposoby, w tym są coraz aktywniejsze w internecie. W jaki sposób dbają one o popularność swojej marki w przestrzeni internetowej?
Jednym z najlepszych sposobów jest pozycjonowanie stron. Jest to działanie polegające na popularyzacji haseł i słów kluczowych, w tym także nazwy firmy, w przestrzeni internetowej. Firmy pożyczkowe mogą bardzo często nie tylko wprowadzać do obiegu hasła i słowa kluczowe, ale też tworzyć blogi, strony i fora internetowe, na których opisywane są usługi danej firmy.
Tego rodzaju pozycjonowanie stron jest bardzo skuteczne, ponieważ dzięki temu, że dana fraza czy np. nazwa firmy pożyczkowej pojawia się w internecie odpowiednio dużo razy, strona internetowa tej firmy jest wysoko w wynikach wyszukiwania. Oznacza to, że np. jeśli potencjalny klient wpisze w wyszukiwarce internetowej frazę „pożyczki krótkoterminowe”, otrzyma wiele wyników. Spośród nich najwyżej będą te, które podlegają pozycjonowaniu.
Warto napisać, że Pozycjonowanie stron odnosi najlepszy skutek w przypadku haseł, które są wpisywane w wyszukiwarkach najczęściej. Chodzi o to, że pozycjonowana strona musi zawierać hasła, które ludzie wpisują i po których wyszukują informacji w internecie. Jeśli więc w wyszukiwarkach internetowych pojawia się hasło „pożyczki” lub „pożyczki krótkoterminowe” odpowiednią ilość razy, tak samo często słowa te muszą pojawiać się na danej stronie internetowej. Muszą też łączyć się poprzez linki z innymi blogami, a najlepiej z tymi, na których opisuje się pozytywne cechy danej firmy pożyczkowej.