Czasem wydaje się, że aby skutecznie zwiększyć popularność określonej marki, produktu, lub po prostu działalności swojej firmy, konieczne jest zainwestowanie bardzo dużej sumy pieniędzy na profesjonalną i kosztowną kampanię reklamową. Tymczasem badania dowodzą, że w tym zakresie najważniejsza jest nie suma pieniędzy poświęcona na przeprowadzenie działań marketingowych, ale przede wszystkim pomysłowość, kreatywność i dostosowanie narzędzi i metod reklamy do istniejących warunków. Czasem tanie, ale przekonujące gadżety reklamowe dedykowane określonej grupie konsumentów przynoszą zdecydowanie lepszy efekt, aniżeli kosztowna reklama telewizyjna.
Analiza działań reklamowych
Przed podjęciem jakichkolwiek działań marketingowych, konieczne jest przeprowadzenie dokładnej analizy SWOT, której wyniki będą warunkowały podjęcie określonych działań. Od tego mogą być uzależnione również wybrane do kampanii gadżety reklamowe. Wyniki analizy mogą być podpowiedzią, czy w kampanii promocyjnej bardziej skuteczne będą klasyczne baloniki reklamowe rozdawane dzieciom na imprezach masowych, czy też kubki porcelanowe z nadrukowanym logo firmy wręczane stałym i lojalnym klientom podczas kolejnych zakupów.
Biorąc pod uwagę szanse i zagrożenia stojące przed przedsiębiorcą, a także jej mocne i słabe strony, można z bardzo wysokim prawdopodobieństwem określić rodzaj metod marketingowych, które mogą wpłynąć na wysokość osiąganych przez nie dochodów.
Określenie kręgu konsumentów
Planując zakres przeprowadzenia działań reklamowych, w pierwszej kolejności należy określić krąg potencjalnych konsumentów. Gdy firma działa wyłącznie na lokalnym rynku (sklepy detaliczne, zakłady usługowe, przychodnie, przedszkola), nie jest wskazane, by zakres reklamy firmy wykraczał poza określone środowisko. Reklama emitowana w ogólnokrajowych środkach masowego przekazu będzie w tym wypadku niewskazana, zaś baloniki reklamowe rozdawane przechodniom na ulicach wraz z ulotkami promocyjnymi zachęcającymi do skorzystania z oferty firmy będą wyjątkowo skuteczne.
Wspomniane wyżej baloniki reklamowe mogą być również przydatne podczas promowania firmy na różnorodnych targach handlowych, wystawach przedsiębiorców i innych imprezach, podczas których przedsiębiorcy mają możliwość przedstawić działalność swojej firmy.